Sunday 18 December 2011

MENCEMARKAN NAMA UPSI: NC, TNC HEP KENA AMBIL TINDAKAN!!!


Tanjong Malim, 18 Dis. – Tindakan yang tidak bijak dikatakan telah dilakukan oleh seorang mahasiswa UPSI yang menyertai demo di PWTC semalam yang dikatakan telah menurunkan bendera DS Najib Razak dan menggantikan dengan bendera SMM

Peristiwa menurunkan bendera Perdana Menteri, DS Najib Razak di PWTC yang disyakki dilakukan oleh Adam Adli merupakan satu tindakan paling bodoh yang pernah dilakukan oleh seseorang yang bertaraf mahasiswa!

Difahamkan bahawa mereka terdiri daripada gabungan Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) dan Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (Bebas).

Insiden ini telah mencemarkan nama UPSI dan warga pendidik UPSI yang dilihat ANTIKERAJAAN walhal tidak semuanya begitu. Blog-blog utama seperti Gerakan Anti PKR, Dr MIM, Papa Gomo dan lain-lain juga memaparkan isu ini dan mengecam tindakan mahasiswa ini serta kewajaran pihak UPSI yang dilihat lemah dalam menangani masalah mahasiswa ini.

Pihak UPSIkena mengingatkan kepada semua mahasiswa UPSI agar berfikir banyak lapis sebelum melakukan sesuatu perkara yang boleh menjejaskan imej semua orang. Kepada Adam Adli jika kamu tidak melakukannya beranikan diri dan tampil buat kenyataan di Facebook, Twitter atau Blog kamu.

Pihak UPSIkena menasihatkan Adam Adli agar berhati-hati berkemungkinan anda DIBURU!!! Bewaspadalah sebab tindakan itu dilihat menjatuhkan maruah semua rakyat Malaysia umumnya dan UPSIkhasnya.

No comments:

Post a Comment