Saturday 31 December 2011

TNC HEP: MAHASISWA DINASIHATKAN TIDAK MENGHADIRI PERHIMPUNAN 16 JAM

Tanjong Malim, 31 Dis. – Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar & Alumni (TNC HEP&A) telah mengeluarkan PERINGATAN agar semua mahasiswa UPSI tidak menyertai PERHIMPUNAN 16 JAM yang dijangkakan diadakan di UPSI pada hari ini bermula jam 9 Malam hingga keesokkan harinya.

Dalam kenyataan beliau melalui Facebooknya turut menyatakan bahawa pihak PDRM turut memberikan arahan agar mahasiswa/i terutamanya mahasiswa/i UPSI tidak menyertai perhimpunan itu kerana pihak UPSIkena difahamkan perhimpunan esok adalah PERHIMPUNAN HARAM.

Pihak UPSIkena menyambut baik saranan daripada pihak UPSI dan PDRM ini kerana kami melihat tindakan PELAMPAU MAHASISWA ini tidak menggambarkan sebagai satu pergerakan bebas kerana terdapat ahli politik yang mengawal pergerakan mereka ini.

Perhimpunan yang dianjurkan oleh badan ini yang kononnya dikatakan mendesak kebebasan akademik dan tidak dipengaruhi oleh parti politik luar ini sama sekali TIDAK DISENANGI oleh MAJORITI MAHASISWA UPSI kerana akan mengganggu tumpuan pelajar terhadap PEPERIKSAAN AKHIR SEMESTER yang bakal bermula pada 3 Januari 2012.

Pihak UPSIkena turut meminta respon daripada mahasiswa dan kebanyakan mereka tidak bersetuju dengan perhimpunan ini yang dianggap akan MEMBUAT KACAU dan mengganggu konsentrasi pelajar lain untuk menghadapi peperiksaan akhir semester.

Pihak UPSIkena berharap agar semua mahasiswa TIDAK MENGHADIRI ke perhimpunan tersebut dan mengharapkan agar PDRM dan pihak universiti dapat mengambil tindakan sewajarnya kepada PELAMPAU MAHSISWA tersebut.


Aman Kampus: Bebaskan Mahasiswa Daripada Pelampau Pelajar ~

No comments:

Post a Comment