Thursday 22 March 2012

INSAFLAH!!! KAMI SEDIA MEMAAFKAN KAMU

Tanjong Malim, 22 Mac – Masihkah anda ingat tentang suatu peristiwa hitam yang telah mencemarkan nama UPSI yang merupakan institusi pendidikan terulung di Malaysia. Peristiwa menurunkan bendera Perdana Menteri Malaysia yang merupakan suatu bentuk penghinaan yang dilakukan kepada PM yang dilakukan oleh seorang aktivis yang bakal bergelar CIKGU.

Peristiwa demonstrasi di hadapan UPSI pada malam tahun baru juga merupakan rentetan kepada lagak sombong dan bongkak mahasiswa ini yang dikatakan berani mengambil risiko untuk dibicarakan namun mengambil jalan pintas dengan mendesak pihak UPSI menggugurkan pertuduhan ke atasnya.

Akhirnya, beliau telah dijatuhkan hukuman yang setimpal di atas perbuatannya itu apabila digantung pengajiannya selama 3 semester di UPSI. Pihak UPSIkena mengharapkan agar aktivis ini berubah dan tidak DIPERKUDAKAN oleh parti politik. 

PM telah menyatakan:

"...kalau seorang mahasiswa turunkan bendera saya....ada berpuluh-puluh lagi yang akan menaikkan bendera gambar saya..." PM YAB DS Najib Tun Razak di Pelancaran Yayasan Sukarelawan Siswa di UITM diiringi tepukan gemuruh.... ~21 MAC 2012

Pihak UPSIkena berharap agar semua mahasiswa agar fokus kepada matlamat utama mengapa kita berada di universiti. Keterlibatan dalam politik kampus adalah perlu tetapi haruslah kena dengan gaya dan caranya sebagai seorang mahasiswa yang bakal mendidik anak bangsa.

Video klip khas buat yang pernah tersongsang arah tujuannya

Sedangkan Nabi pun ampunkan ummatnya...


No comments:

Post a Comment