Tuesday 3 January 2012

MEDIA MAIN WAYANG, TERBUKTI TIADA UNSUR POLITIK DALAM TRAGEDI UPSI BLACK DAY!!!


Tanjong Malim, 3 Dis – Benarkah apa yang diperjuangkan oleh mahasiswa pendemo tersebut adalah benar-benar bersifat bebas daripada unsur-unsur dan campur tangan daripada politik luar?

Kalau benar-benar bebas dan berdiri atas kaki sendiri, mengapa perlu melaungkan slogan anti kepada orang lain yang tidak berkaitan? Kenapa perlu melaungkan slogan-slogan ini kalau benar-benar anda bebas:

SLOGAN ANTI UMNO!!!
SLOGAN ANTI BARISAN NASIONAL!!!!
SLOGAN ANTI PERDANA MENTERI NAJIB!!!

TAPI MEREKA TAK AKAN MENGAKU!!!
MEREKA KATA BEBAS POLITIK!!!

BUKTINYA JELAS DI SINI:



Segala tindak tanduk mereka juga melambangkan sebagai mahasiswa yang tidak matang dalam berjuang dan menuntut hak. Soalnya kenapa perlu menjadikan gambar PM sebagai mangsa? Kenapa perlu terkinja-kinja melalak selepas panjat pagar dan mengeluarkan kata-kata kesat? Nak cari publisiti atau nak tunjuk HERO KAMPUNG?

Bukannya polis tidak memberikan amaran untuk bersurai, bukannya polis menggunakan kekerasan untuk meleraikan mereka dan bahkan mereka sendiri yang memaksa polis bertindak sedemikian. Dengan tindakan mereka ini melambangkan mereka mempunyai kepentingan tersendiri dalam isu ini.


Alasan untuk membenarkan mereka memecahkan cermin pintu klinik juga adalah tidak munasabah untuk mengambil ubat. Mereka itu siapa? Jururawat? Doktor? Mereka tahu ke kecederaan apa yang pelajar itu tanggung? Alasan ini sangatlah daif.





1 comment:

  1. kenapa perlu ada unsur2 politik????? memanjat pagar mencaci adakah benar perjuangan ini ????

    ReplyDelete