Monday 9 January 2012

ADAM ADLI DIGANTUNG 3 SEMESTER, UPSI KEMBALI AMAN

Tanjong Malim, 9 Jan – Adam Adli telah dijatuhkan hukuman penggantungan semester pengajian selama 3 semester berhubung dengan insiden menurunkan bendera Perdana Menteri Malaysia setelah hadir ke perbicaraan oleh Pihak Berkuasa Tatatertib Pelajar.

Rata-rata mahasiswa UPSI gembira dengan keputusan yang telah dibuat kerana melambangkan ketelusan dalam penghakiman serta memberikan pengajaran kepada hero kampung tersebut agar berubah dan menjadi seorang pendidik yang boleh dicontohi dan bukannya mencemarkan imej UPSI dan mahasiswa UPSI secara tidak langsung.

Untuk mengikuti secara jelas kronologi Hari Perbicaraan Adam Adli, sila klik sini . Di sini juga UPSIkena lampirkan antara keluhan mahasiswa UPSI terhadap Adam Adli.

OK..NICE.. TERIMA KASIH ADAM ADLI.. KERANA ANDA;

1) tg malim jadi hot spot & femes.. road block merata-rata

2) UPSI jadi bualan hangat

3) menyebabkan beratus pelajar UPSI tiba lewat di dewan peperiksaan sehingga lebih 30 minit kerana sekatan jalan raya.

4) menyebabkan ramai pelajar yg hilang fokus utk menjawab soalan dlm dewan peperiksaan..

5) menyebabkan berpuluh-puluh polis2 dan pak guard UPSI yg bertugas utk mncari rezeki yang halal menjadi mangsa kutukan insan2 yang tak memahami tugas mereka.

*kepada penyokong tegar Adam Adli.. TAHNIAH saya ucapkan kerana hero anda ni telah "menyenangkan" banyak pihak..

p/s: UPSI xde la besar mana.. tapi berpeluh ketiak jugaklah nak kene tawaf cari pintu masuk tengah2 petang rembang .. hilang semua nota yang dihafal.. simpati kat mereka yang kene berjoging pukul 2.30pm tu..

Pihak UPSIkena mengharapkan agar mahasiswa UPSI lebih realistik dalam menuntut akan hak dan berpartisipasi dalam politik. Ingat bantulah keluarga sebelum bantu orang lain dan ingat apa pesanan ibu bapa dan harapan mereka kepada kita. Sahutlah kempen Saya Sayang UPSI!!!






No comments:

Post a Comment