Tuesday 3 January 2012

ANALISIS VIDEO RAKAMAN DEMO 16 JAM “UPSI BLACK DAY”


Analisis Video




durasi 0.20
Jumlah pendemo – kurang 15 org.
Style laungan– macam biasa didengar.
Pemerhati – boleh tahan ramai.

durasi 1.11
Keranda? Najib – plot yang kurang menarik.
Aku tak paham.Protes Umno? BN?
Demo sponsor by???

durasi 1.26
Hero datang dah….
Jambu la hero.
(kita Berjaya tawan UPSI!)… oh iyo ko?

durasi 1.49
Hidup2! Hidup Mahasiswa!…
aku tak nampak mahasiswa....
sbb mahasiswa…

durasi 2.25
Membela anak2 tuan2! – hancus!
Komen aku ~ Belajar pandai2…
jadi cikgu yang dihormati baru boleh membela anak bangsa.

durasi 2.50
Polis suruh keluar (bersurai)…
respond: suruh polis keluar – provokasi?

durasi 3.48
Aku terdengar – Jangan jadi anjing! – provokasi?
Bakal cikgu panjat pagar…. Anak murid pun panjat pagar.

durasi 4.10
Polis masuk.
Itu yang mereka mahukan sebenarnya.
Skrip biasa.
Bila ditahan, melawan.
Skrip biasa.
Jadikan sedikit kecoh..
tambah garam gula sikit.
Jatuh, kena pukul…
skrip biasa.

durasi 5.08
Lari? Apa cerita…
termasuk dalam skrip?

durasi 5.17
Klinik pecah cermin…
tambah garam.
(terbazir duit income tax yang aku bayar… kalau klinik tu hasil dari income tax aku)

durasi 6.23
Berdarah….
Alamak ai.
Kesian. (sama skrip seperti seperti selalu?
yang dulu2 hebat... ada yang berlakun mati...)

durasi 7.26
Tak abis lagi…

durasi 7.55
Betapa yang bijak… anak cina!
(esok ada kelas.... taknak la tido lokap)

Untuk artikel asal klik sini


Pihak UPSIkena mengharapkan agar mahasiswa tidak mudah terpengaruh dengan agenda peribadi kumpulan SMM yang nyata bermotifkan TUNTUTAN POLITIK. Kepada mahasiswa UPSI yang tidak terlibat dengan demo, UPSIkena ucapkan syabas dan tahniah kerana sememangnya anda membuat keputusan yang TEPAT!!!

1 comment:

  1. durasi video 2.39-2.41 baik ajer pihak polis .... jgnlah menyalahkan polis... siapa yang memulakan pergaduhan dahulu.....

    ReplyDelete