Sunday 25 March 2012

BUKTI SAHIH!!!: PEMBASMIAN ISLAM SEDANG BERLAKU DI UPSI SEPERTI YANG DIDAKWA OLEH MAHASISWA PENDIDIK

Tanjong Malim, 25 Mac – Tuduhan oleh Mahasiswa Pendidik yang telah mendakwa bahawa pihak pentadbiran universiti yang didalangi oleh HEP telah melakukan PEMBASMIAN ISLAM di UPSI sememangnya mempunyai agenda mereka tersendiri.

Pihak UPSIkena akan mendedahkan sebahagian daripada bukti yang dikatakan sebagai PRMBASMIAN ISLAM DI UPSI.

Aktiviti Kerohanian Di Kolej-kolej kediaman



Sebahagian daripada aktiviti kerohanian yang dijalankan di kolej-kolej kediaman.

Aktiviti kerohanian daripada Pusat Islam UPSI

Kesemua aktiviti kerohanian ini langsung tidak dikongkong mahupun disekat oleh HEP malah turut diberikan lagi galakan oleh TNC HEP sendiri. Namun, UPSIkena agar terkilan kerana boleh dikatakan TIADA LANGSUNG aktiviti kerohanian dilakukan kepada non-muslim melalui pengisian yang bersesuaian. Ini sepatutnya dilakukan oleh MP bagi mengelakkan penganut agama lain merasakan tersisih.


Selain itu, terdapat juga kuliah maghrib, dhuha dan subuh yang turut diadakan disetiap kolej-kolej kediaman dan ada antara kuliah-kuliah tersebut turut disampaikan oleh pengetua kolej sendiri seperti di KUO yang turut menjadi imam solat. Adakah ini juga dikira sebagai proses PEMBASMIAN ISLAM yang dilakukan oleh pengetua kolej?

Apakah sebenar muslihat MP ini sebenarnya? Adakah kerana MP sudah tidak mendapat sokongan daripada mahasiswa UPSI? Mungkinkah juga kerana MP tidak lagi mampu bergerak bebas seperti sewaktu sebelum kedatangan TNC HEP yang baru ini? 

UPSIkena menasihatkan kepada MP agar bertaubatlah, imej kononnya islamik yang dibawa oleh anda benar-benar mencemarkan kesucian agama Islam. Diharapkan agar pihak UPSI dapat mengambil tindakan yang tegas terhadap pemfitnah ini agar dapat memberi pengajaran kepada orang lain.

No comments:

Post a Comment