Saturday 10 March 2012

KEBANGKITAN ANAK MUDA: 15 RIBU AUDIEN MENGHADIRI GELOMBANG TSUNAMI MALAYSIA BANGKIT!!!

Tanjong Malim, 10 Mac – Program anjuran anak muda di bawah nama gagasan ‘Malaysia Bangkit’ telah berjaya menarik ribuan audien untuk mendengar ucapan-ucapan BERNAS daripada mahasiswa. Namun inti pati ucapannya adalah tidak lain dan tidak bukan untuk menuntut KEBEBASAN AKADEMIK yang telah di jawab oleh UPSIkena secara bersiri di sini siri 1, siri 2, siri 3 dan siri akhir.


Gempak!!! memang ramai yang datang.
Selain itu mereka juga melemparkan tohmahan kepada pentadbiran kerajaan Malaysia yang didakwanya adalah zalim dan patut ditukar. Persoalannya di sini, berapa ramaikah rakyat Malaysia yang mati di seksa, mati kebuluran atau dikenakan perintah berkurung oleh kerajaan Malaysia? Bandingkan kekejaman kerajaan Malaysia dengan kekejaman negara lain terhadap aktivis mahasiswa di sini.

Namun yang peliknya, muka-muka ini juga ada yang turut terlibat dalam kes demonstrasi di UPSI, demonstrasi di PWTC dan sebagainya yang rata-ratanya dikatakan memegang jawatan yang besar dalam organisasi yang tidak berdaftar seperti SMM namun keanggotaan ahlinya tidak juga bertambah.

Muka-muka yang sama saje

Untuk maklumat lanjut sila baca di HarapanEsok.

No comments:

Post a Comment