Wednesday 28 September 2011

UPSIkini, Media Pembelit Mahasiswa/i UPSI no1




Tanjong Malim, 28 Sept. – Laporan yang dikeluarkan UPSIkini dilihat sebagai ‘MEMUTARBELITKAN FAKTA’ selain juga disifatkan sebagi ‘DOUBLE STANDARD’ dalam penulisan laporannya. Terbaru UPSIkini telah mengeluarkan artikel bertajuk “Siar Gambar Junaidi, UPSIkini disekat” bertarikh 27 Sept. 

Antara ini kandungan tersebut ‘Sekatan ini didakwa berikutan laporan yang disiarkan semalam yang memaparkan gambar Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar & Alumni (HEP&A), Datuk Paduka Junaidi Abu Bakar di dalam satu majlis ramah mesra JHEPA bersama Naib Canselor di Dewan Kolej Za’ba UPSI’.

Namun unit terjah UPSIkini telah membuat tinjauan di beberapa lokasi di kampus utama dan juga di kolej-kolej kediaman mendapati blog UPSIkini tersebut masih boleh diakses dan tidak disekat sama sekali. Beberapa orang mahasiswa/i turut mengecam laporan yang PALSU dikeluarkan oleh UPSIkini ini yang disifatkan ‘BERMUSUH’ dengan TNC HEP&A UPSI. 

Ternyata UPSIkini bukanlah sebuah media yang bebas kerana dilihat hanya menyebelahi golongan tertentu sahaja dalam penulisan laporannya. UPSIkena berharap agar UPSIkini tidak sesekali menyebarkan fitnah yang boleh menjatuhkan nama baik UPSI.

1 comment: