Sunday 25 September 2011

Kenyataan Datuk Paduka Dr. Junaidi Abu bakar, TNC HEP&A tidak diberikan gambaran sebenar oleh UpsiKini.




Tanjong Malim, 25 Sept. - Berhubung dengan laporan di media UpsiKini baru-baru ini “Junaidi akur desakan RPA, pertahan kenaikan pangkat luar biasa” itu dilihat sebagai ‘permainan’ dan putar belit oleh pihak UpsiKini terhadap kenyataan yang dikeluarkan oleh TNC HEP&A yang baru Datuk Paduka Dr. Junaidi Abu bakar.

Datuk Junaidi menegaskan bahawa pihaknya tidak berniat sama sekali untuk menghentikan program Penggerak Ad-Din ini kerana menurut beliau program ini amat bermanfaat kepada semua mahasiswa/i UPSI.

Menurut beliau lagi faktor program RPA ini di tangguhkan pada masa ini adalah kerana pengisian dalam program ini sedang dalam penambahbaikan dalam aspek modul dan aktiviti bagi memberikan input yang lebih menyeluruh dan berkesan dalam membentuk jati diri kepada mahasiswa/i. masa kini.
Perbincangan modul ini akan mendapat sentuhan ayahanda TNC HEP ini sendiri tambah beliau lagi serta dibantu juga oleh , penasihat Penggerak Ad-Din, Pengerusi Penggerak Ad-Din Amirul Afzan, saudara Zahar serta beberapa orang lain lagi.

Dalam majlis yang sama beliau turut menyatakan bahawa pihak UPSI akan membenarkan mahasiswa untuk berpesatuan dan membuat aktiviti lain di seluruh negeri dan bukannya terhad kepada 4 buah negeri saja seperti sebelum ini.

Penjelasan isu ini dibuat dalam satu Majlis solat hajat Perdana yang dianjurkan Jawatankuasa RPA di Surau Al-Falah yang turut dihadiri oleh YDP MPP saudara Muhammad Afiq Fikri serta barisan kepimpinan MPP yang lain serta turut dihadiri oleh staf-staf JHEPA dan pengetua-pengetua kolej kediaman UPSI.


No comments:

Post a Comment