Sunday 25 September 2011

Penjelasan YDP MPP berkaitan perubahan laluan perjalanan bas kitaran




Tanjong Malim, 25 Sept. - Yang Dipertua Majlis Perwakilan Pelajar Universiti Pendidikan Sultan Idris, Muhammad Afiq Fikri mengumumkan masalah Bas sehala yang menimbulkan pelbagai masalah dan kekeliruan kepada mahasiswa-mahasiswi UPSI yang mula diperkenalkan bermula semester ini dimansuhkan dan beroperasi seperti sedia kala.

Menurut Afiq Fikri lagi “sistem dahulu bermasalah iaitu hanya mempunyai 19 buah bas suasana edaran pada semester lepas. Oleh sebab itu kita terpaksa menggunakan 10 bas UPSI, implikasinya bas tak boleh ke program-program persatuan dan program jemputan. Jadi Universiti telah membuat tambahan bas suasana edaran sebanyak 5 buah bas lagi dan berlakulah kitaran seperti sekarang".

Sistem baru yang diguna pakai sekarang adalah demi kepentingan dan kebajikan pelajar namun menerima banyak kritikan oleh mahasiswa. Semoga dengan pengumuman ini bakal melenyapkan penderitaan dan kesukaran yang telah dilalui oleh semua pengguna Bas kitaran UPSI pada semester ini.

Pihak UPSIkena juga ingin mengucapkan tahniah dan syabas kepada barisan Majlis Perwakilan Pelajar UPSI 2011 (MPP) kerana memperjuangkan soal kebajikan pelajar.

No comments:

Post a Comment