Wednesday 28 September 2011

UPSIkini & Mahasiswa Pendidik bersekongkol dalam menyebarkan FITNAH

(Klik Untuk Saiz Lebih Besar)

Tanjong Malim, 28 Sept. – Laporan yang dikeluarkan UPSIkini dilihat sebagai BERNIAT JAHAT dan mempunyai unsur FITNAH semata-mata dalam penulisan laporannya. Terbaru UPSIkini telah mengeluarkan artikel bertajuk “Pensyarah ditangkap khalwat, berdua-duaan dengan pelajar” bertarikh 28 Sept yang dikemaskini sehingga jam 3 petang. 

UPSIkini telah memfitnah pensyarah tersebut dengan menyatakan ditangkap khalwat selepas dia bersama pasangannya yang merupakan seorang pelajar di sini yang didapati berdua-duaan di dalam sebuah rumah. Namun kesahihan berita ini amat meragukan kerana tidak dinyatakan nama pensyarah tersebut dan sumber maklumatnya.

Artikel berkenaan ini turut disebarkan di Facebook oleh Mahasiswa Pendidik melalui laman rasminya iaitu Kami Sokong Mahasiswa Pendidik. Namun, penyiaran artikel berkaitan isu ini DITEGUR oleh sebilangan mahasiswa yang beranggapan bahawa melalui penyebaran artikel tersebut adalah fitnah kerana Mahasiswa Pendidik (MP) tidak boleh menyatakan kesahihan CERITA tersebut.

UPSIkena mendapati ada persoalan yang perlu dijawab oleh Mahasiswa Pendidik iaitu adakah MP menyiasat dahulu kesahihan berita ini dan sumbernya? Persoalan kedua adalah apakah motif utama MP menyiarkan artikel ini? Persoalan ke tiga ialah siapakah pensyarah tersebut yang dimaksudkan? 

Namun soalan-soalan ini membuatkan MP MATI KUTU untuk menjawab soalan yang dikemukakan oleh beberapa orang mahasiswa yang mahukan kepastian oleh MP. Sehingga kini, MP masih lagi belum menjawab kesemua soalan yang dikemukakan oleh mahasiswa-mahasiswa ini.

      (Klik Untuk Saiz Yang Lebih Besar)



No comments:

Post a Comment