Saturday 1 October 2011

Kenyataan Rasmi saudara DS Farhan Mukhlis, YDP GPMS mengenai fitnah terhadap beliau dan GPMS





Serangan demi serangan oleh puak yang GENTAR dengan GPMS UPSI telah bermula dengan cuba memFITNAH Yang Dipertua GPMS UPSI. Serangan dari puak penentang ini telah bermula dengan beberapa kronologi serangan yang ingin menjatuhkan kepimpinan sedia ada.

Sikap GENTAR terhadap YDP GPMS yang pertama ini teserlah apabila mereka cuba memfitnah beliau dengan menggunakan "chatbox" di blog GPMS UPSI sendiri yang mengatakan beliau membubarkan GPMS UPSI dan mengatakan beliau "bodo" dan Persatuan GPMS ini sebagai "sampah".


YDP GPMS UPSI memberikan kenyataan bahawa "puak penentang ini akan terus menentang GPMS UPSI yang teguh dalam memperjuangkan mahasiswa semenanjung dalam pendidikan menjadikan UPSI sebagai gedung melahirkan gedung melahirkan pemimpin negara."

Menurut beliau lagi, "serangan-serangan seperti ini sudah biasa bagi seorang pemimpin dan orang yang menyerang ini tidak mempunyai kreadibiliti sebagai seorang pemimpin di masa akan datang." oleh yang demikian beliau menasihatkan agar orang seperti ini tidak perlu dilayan kerana mereka tiada hala tuju dalam membantu mahasiswa UPSI serta langsung tidak dapat membantu dalam memperkasakan pendidikan negara.

Ketika ditemui YDP GPMS, Saudara Farhan atau lebih dikenali di UPSI dengan nama DS Kekanda Farhan Mukhlis menyatakan fitnah ini merupakan fitnah siri keempat yang didalangi oleh mahasiswa tertentu. Menurut beliau lagi mahasiswa ini di kalangan mahasiswa yang kecewa dan sering memfitnah untuk mendapatkan kuasa. Menurut beliau lagi fitnah ini disebabkan oleh sikap mereka yang merasakan kewujudan GPMS akan mengugat mereka tanpa memikirkan peranan GPMS dalam pendidikan Melayu di Semenanjung. Selain itu, beliau menyatakan fitnah siri empat ini lanjutan daripada fitnah pertama terhadap TNC HEPA, seterusnya YDP MPP, seorang penysarah UPSI dan sekarang giliran beliau sebagai YDP GPMS.

Untuk rekod saudara DS Kekanda Farhan Mukhlis merupakan seorang pemimpin mahasiswa yang berani bersuara atas kebenaran dan dikenali pemimpin mesra mahasiswa. Malah beliau pernah dilabel oleh UPSIKINI dengan gelaran Ibrahim Ali UPSI kerna keberanian beliau dalam menyuarakan kepentingan mahasiswa seperti Ibrahim Ali mempertahankan hak bumiputera. Pihak UPSIKENA berharap pihak yang memfitnah saudara DS untuk bertaubat atau meminta maaf secara terbuka kepada beliau.

Semoga kenyataan rasmi saudara DS ini menjelaskan keadaan sebenar dan perancangan pihak tertentu yang tidak senang dengan penubuhan GPMS. Semoga pintu taubat pihak tersebut terbuka dan tidaklah terlampau taksub dengan perjuangan hingga menjatuhkan orang lain.

No comments:

Post a Comment