Thursday 29 September 2011

Mahasiswa/i UPSI MENGKRITIK UPSIkini dan Mahasiswa Pendidik kerana menyiarkan artikel berunsur FITNAH

Tanjong Malim, 29 Sept. – Berikutan daripada artikel berunsur FITNAH yang dikeluarkan oleh UPSIkini yang disebarkan di Facebook oleh Mahasiswa Pendidik (MP) melalui halaman rasminya, Kami Sokong Mahasiswa Pendidik daripada golongan Pro Mahasiswa telah menimbulkan rasa TIDAK PUAS HATI dan TERKILAN dengan sikap MP yang selama ini dilihat bersifat ISLAMIK.

UPSIkini telah memfitnah pensyarah tersebut dengan menyatakan ditangkap khalwat selepas dia bersama pasangannya yang merupakan seorang pelajar di sini yang didapati berdua-duaan di dalam sebuah rumah. Namun kesahihan berita ini AMAT MERAGUKAN kerana tidak dinyatakan NAMA PENSYARAH tersebut dan SUMBER MAKLUMATNYA.

Rata-rata mahasiswa amat terkejut dengan laporan yang dikeluarkan oleh UPSIkini ini kerana dilihat cuba mengaibkan MANGSA dengan MEMFITNAHNYA ditangkap khalwat sedangkan UPSIkini dan Mahasiswa Pendidik tidak boleh menyatakan bukti yang sahih.

Mahasiswa meluahkan rasa SIMPATI terhadap mangsa yang TIDAK DINYATAKAN NAMANYA secara jelas di ruangan komen Blog UPSIkini. Antara inti pati komen mahasiswa adalah mereka meminta UPSIkini menyiasat terlebih dahulu kesahihan cerita tersebut dan meminta maaf kepada MANGSA yang teraniaya. 

Mahasiswa/i UPSI dapat membaca komen-komen tersebut di Blog UPSIkini sebelum komen-komen tersebut DIDELETE. Kepada MANGSA yang teraniaya, UPSIkena mengharapkan anda sabar walaupun nama anda tidak dinyatakan secara jelas. “Sesungguhnya Allah s.w.t bersama-sama dengan hambanya yang sabar”.


(Klik untuk saiz sebenar)

(Klik untuk saiz sebenar)



(Klik untuk saiz sebenar)



1 comment:

  1. alah, ta mewakili majoriti pon~
    korang yg post, korang print screen, korang buat citer..mengarut je korang nie..isk3x

    ReplyDelete