Sunday 25 March 2012

PENTADBIRAN UPSI SEDANG MELAKSANAKAN PEMBASMIAN ISLAM DI UPSI– MAHASISWA PENDIDIK


Tanjong Malim, 25 Mac – Mahasiswa Pendidik dalam kenyataan mereka di dalam halaman rasmi Facebook mereka telah mendakwa bahawa pihak pentadbiran universiti yang didalangi oleh HEP telah melakukan PEMBASMIAN ISLAM di UPSI. Tuduhan yang dilemparkan kepada pihak UPSI ini adalah amat serius dan tidak munasabah.

klik untuk besarkan imej

Mahasiswa Pendidik mendakwa pihak pengetua kolej kediaman mula menekan dan mengongkong aktiviti kerohanian di kolej kediaman. Mereka menyatakan bukti yang tidak sahih berdasarkan khabar angin yang menyatakan bahawa bajet perbelanjaan aktiviti kerohanian diluluskan sedikit sahaja.

Persoalannya di sini, benarkah pihak UPSI melalui HEP sedang MELAKUKAN PEMBASMIAN ISLAM??? Menurut maklumat yang diperoleh pihak UPSIkena, kami mendapati bahawa bajet yang diluluskan oleh pengetua dinilai berdasarkan keperluan dan kesesuaian bajet kewangan yang diminta serta bajet yang perlu diagihkan kepada aktiviti lain.

Tambahan pula, aktiviti mahasiswa di kolej tidak sahaja tertumpu pada aktiviti kerohanian semata-mata kerana aktiviti kolej yang dijalankan melalui Jawatankuasa Mahasiswa Kolej (JMK) turut menjalankan aktiviti berbentuk kesenian, akademik, sukan dan lain-lain lagi.

Jadi seharusnyalah pihak pengetua perlu membuat penilaian sewajarnya bagi membahagikan peruntukan kewangan yang ada kepada semua aktiviti yang dijalankan dan bukannya kerohanian semata-mata.

Maka, di sini tidak timbul isu bahawa aktiviti kerohanian di sisihkan malah TUDUHAN PENGETUA MELAKUKAN PEMBASMIAN ISLAM merupakan TUDUHAN YANG JAHAT yang sememangnya mahu menjatuhkan maruah dan kreadibiliti pentadbiran UPSI.

Bagi pihak UPSIkena, kami mendapati tuduhan yang dilemparkan kepada pihak UPSI yang ditujukan kepada HEP dan pengetua adalah bersifat dendam dan semata-mata mahu menjatuhkan maruah serta kredibiliti pentadbiran UPSI. Ditambah pula dengan artikel-artikel berunsur ftnah yang ditulis di dalam UPSIkini terhadap HEP dan Pengetua.

1 comment:

  1. Nk bt aktiviti kerohanian pkai duit ke? Allah xpernah ckp nk solat,zikir, imarahkan masjid, doa dsb plu dsertakan duit dah bjt yg bsar? Mereka menyempitkan pemikiran Islam.

    ReplyDelete